reklama

Prečo ľudia utekajú zo Slovenska?

V našej krajine je známe, že nielen mladí ľudia utekajú do zahraničia za lepšou prácou  a životom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Prvým a hlavným dôvodom je ohodnotenie práce, ktoré je niekedy štyrikrát vyššie. Nejde ani tak o samotný plat, ako o prístup, ten niekedy na slovenskej pôde jednoducho chýba. Komunikácia s nadriadenými viazne vo všetkých smeroch. Neviete sa dohodnúť so šéfom, ktorý za žiadnych okolností nepridá ani 20 centov na hodinu.

Ďalším veľkým dôvodom býva zlepšenie sa v cudzom jazyku. Iný, ako materinský jazyk by nemal chýbať v životopise žiadneho vysokoškoláka. Každodenné používanie reči v danej krajine prinesie zlato každému, kto sa odhodlá opustiť svoj rodný kraj. Chce to veľkú drinu a odvahu vybehnúť do neznámych ulíc a „naučiť sa plávať v inom rybníku.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Benefitom pre mamičky je materská. Na Slovensku dostanete smiešnych 200€ na mesiac, zatiaľ čo v susednom Rakúsku mamy dostávajú trikrát toľko. V Slovenskej republike sú prídavky na deti necelých 24€ mesačne, zatiaľ čo vo Švajčiarsku to je minimálne 165€ na mesiac. Zaujímavé je, že v Španielsku je počas materskej dovolenky príspevok vo výške 100 percent platu a v Nórsku prvorodičky dostanú jednorazovú dávku 4622€. Beriem na vedomie, že Slovensko nemôžeme porovnávať s takýmito vyspelými krajinami, a že plat je k tomu prispôsobený. Ale aj tak to podľa mňa stojí za povšimnutie, aký priepastný rozdiel medzi nami je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobrých pracovných miest na Slovensku je málo, zatiaľ čo brigády a pracovné ponuky v zahraničí pribúdajú. Ľudia si vyberajú väčšinou podľa jazyka, diaľky a samozrejme spomínaného platu. Šikovnejší môžu zasurfovať na internete alebo sa stačí prihlásiť do rôznych agentúr. Sú oveľa spoľahlivejšie, pretože s tým majú skúsenosti. Je to určite bezpečnejšie, než keď sa vydáte sami na „blink“. Tie za vás urobia všetku ťažkú robotu a máte o niekoľko starostí menej.

Na odchod do zahraničia mám pozitívny názor. Po vyštudovaní vysokej školy mám v pláne odísť tam, kde sa chcem zdokonaliť v jazykoch, ale hlavne si dobre finančne prilepšiť. V budúcnosti by som sa chcela vrátiť späť na Slovensko za svojou rodinou a vybudovať si vlastnú. Za zarobené peniaze postaviť dom a za nové poznatky nájsť lepšiu robotu doma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver musím uznať, že každá minca má dve strany. Na jednej sú dobre zarobené peniaze, zdokonalenie v cudzej reči, či nové skúsenosti. Na opačnej stojí domov - rodina a priatelia, ktorí nám budú vždy chýbať. Chce to jednoducho veľkú dávku odvahy!

Ľudia, ktorí si skúsili prácu v zahraničí.

Cez leto som v Amerike pracoval v hotely, kde som spoznal iný svet a mentalitu ľudí, taktiež veľa kultúr a študentov iných krajín. Našiel som si tam veľa nových kamarátov. Išiel som tam s tým, že v jazyku nie som veľmi dobrý a chcel som sa niečo naučiť. Považoval som to ako najlepší spôsob zdokonalenia sa, pretože tam je človek donútený jazyk používať. Či už v reštaurácii si objednať jedlo alebo v práci medzi kolegami. Do Ameriky plánujem ísť už len na 2-3 týždňový výlet.
Juraj, 27 rokov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V zahraničí som pracovala doteraz vždy ako brigádnička. Asi každý človek dostane túžbu niekam vypadnúť, vidieť svet a leto je tou najlepšou možnosťou, tak prečo ju nevyužiť? Ja konkrétne som robila animátorku v Grécku, tento rok sa na túto pozíciu chystám opäť tak verím, že všetko dobre dopadne. Lebo okrem skvelých zážitkov, skúseností a spomienok sa takáto cesta (pobyt) nikdy nezaobíde bez menších či väčších komplikácii. A či by som chcela pracovať niekedy v zahraničí aj natrvalo? Momentálne hovorím nie. Ale ako sa hovorí, človek nikdy nevie. Uvidíme čo život po škole prinesie.
Natália, 22 rokov

Pracovať do Rakúska som sa rozhodla preto, lebo na Slovensku sa také peniažky nedajú ľahko zarobiť. Ako upratovačka som zarobila toľko, koľko tu ľudia na vyšších miestach - a to som pracovala len 6 hodín denne. Tiež som chcela vyskúšať ísť robiť do sveta a vidieť ako to tam chodí. Keby som mala možnosť a vedela lepší jazyk určite by som sa vrátila a ostala tam.
Nikola, 22 rokov

Minulý rok som začala pracovať v zahraničí, čo bol vždy môj sen, ktorý nakoniec vyšiel a som za neho vďačná. Pracovala som a ešte aj pracovať budem ako pomocná čašníčka (pomocná pretože neovládam dokonalo jazyk) vo vysokohorskej reštaurácii vo Švajčiarsku. A či ho uprednostňujem pred Slovenskom? Samozrejme že áno! Nedá sa to vôbec porovnať. Tu človek drie a má zato minimálny až smiešny plat. Najmä v nemecky hovoriacich krajinách má človek takmer za tú istú prácu 3x-5x toľko! A to nehovorím o ďalších plusoch ako spoznávanie inej krajiny, kultúry, zdokonalenie cudzieho jazyka a iné. Samozrejme nie je to najjednoduchšie dostať sa tam a uspieť. Nie vždy je všetko ideálne, ale treba to brať ako príležitosť a kráčať ďalej .
Oľga, 23 rokov

Cez leto plánujem ísť pracovať do Čiech. Budúcnosť v Brne si predstavujem ako výzvu, s hlavým cieľom úplne sa osamostatniť, ďalej čerpať nových a potrebných skúseností, získanie financií a vybudovanie si svojho vlastného domova. V dospelosti sa chcem vrátiť na SR kvôli rodine, ktorú nechcem trvale opustiť.
Tibor, 23 rokov

Kristína Litecká

Kristína Litecká

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pozitívne naladené dievča, ktoré rado cestuje a miluje citáty. Niektoré v sebe ukrývajú neskutočnú hĺbku o živote, ktoré si treba niekedy uvedomiť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu